Digital marknadsföring till Boxholms Ost
Boxholm Osts kräftkampanj 2014 ville med hjälp av digital marknadsföring nå ut till en yngre målgrupp. Kampanjen visades mest på digitala plattformar för att nå ut till publiken mellan 30-40 år. Målet med kräftkampanjen var att få kunderna att välja Boxholms ost till sin kräftskiva.
Tävling och engagemang på sociala medier
Genom att anordna en tävling ville vi öka antalet besökare på sociala medier. I tävlingen uppmanades kunderna att ta bilder på sin kräftskiva och tagga #boxholmsost.
Digital marknadsföring med osten i fokus
Osten var hela tiden i fokus under kampanjen och visades i olika sammanhang med kräftorna för att visa att Boxholms ost och kräftor är en självklar kombination. Kampanjen visades även i butikerna med vippor och hyllkantslister som hängde vid Boxholms osthylla.
Boxholms Ost har funnits sedan 1800-talet och gör några av Sveriges bästa och godaste ostar! Läs mer om Boxholms Ost här.
Vi hjälpte Boxholms Ost med digital marknadsföring och vi kan hjälpa dig också!
Behöver du en ny hemsida eller hjälp med digitala utmaningar? Är du osäker på digitala strategier, digital marknadsföring, vill att någon sköter dina sociala medier, skapar innehåll åt dig eller är nyfiken på hur du ska dra igång din hemsida eller webbshop? Då ska du höra av dig till oss på Kreativ Kraft.
[kkiv_contact_popup form_id=1128 modal_title=”Kontakta oss” button_text=”Hur kan vi hjälpa dig?”]
Vi finns på Torggatan 6 mitt i Linköping, och vi har gott kaffe. Tillsammans hittar vi en lösning för dina behov. Läs mer om våra tjänster.