Boxholms Ost

Marknadsföringsmaterial

Kommunikation till konsumenterna

Till Boxholms Ost har vi på Kreativ Kraft skapat många trycksaker och olika typer av marknadsföringsmaterial. Detta i form av skyltar, broschyrer, flyers, vepor, kuponger och mycket annat. Vårt marknadsföringsmaterial handlar mest om butikskommunikation mot konsumenterna men vi har även producerat säljblad och annat för distributörer.

Marknadsförings­material och kampanjer

Vi har haft förmånen att jobba ganska länge med Boxholms Ost och ovan visas ett axplock från olika kampanjer samt övrigt marknadsföringsmaterial som vi formgivit under årens lopp.

Kampanj med rörlig bild

När Boxholms Ost skulle dra igång sin vårkampanj tog vi på Kreativ Kraft fram kampanjmaterial för både digitala och analoga kanaler. Butiksmaterialet bestod av en vippa och olika foldrar.

Kampanjmaterial – med video och print

Till det digitala materialet skapade vi en film och implementerade kampanjen på Facebook enligt kampanjens manér. Dessutom publicerade vi den tillhörande kampanjen.

Starkt varumärke och stort engagemang

Kampanjen innehöll en tävling där vinnaren får en kräftskiva som pris. Den gick ut på att fans skulle skicka in sina egna recept som innehåller ost från Boxholm Ost. Kampanjmaterialet berättade om det utvalda sortimentet och om Boxholms Ost som varumärke.

Inspiration som leder till leads

Målet var att få konsumenterna involverade och visa på ett ökat engagemang och skapa buzz. Detta genom att utmana dem och låta dem bli aktiva, samt att inspirera målgruppen att använda de olika ostarna på nya sätt i matlagningen.

Storytelling med kreativa videos

Boxholms ost har gjort ost nästan lika länge som den svenska jultomten funnits. Vi skapade en kampanj med en engagerande tävling med jultema.

Tradition och storytelling

Vi skapade även en adventskalender där filmer med julbordsinspirerade recept innehållande Boxholms Ost ingår. Här visade vi tydligt upp företagets koppling till den svenska jultraditionen och dess självklara plats i julfirandet.

Strategisk kampanj med konverteringsfokus

Målet med kampanjen var att inspirera och uppmuntra till användning av Boxholms Ost i matlagningen och cementera dess plats på dignande julbordet. Samtidigt byggde vi upp ett engagemang i sociala medier. Kort sagt, vi kopplade ihop deras ost med julfirandet och syftet var att öka försäljningen av ost – i synnerhet den fokuserade gräddosten.

Boxholms Ost har funnits sedan 1800-talet och gör några av Sveriges bästa och godaste ostar! Läs mer om Sveriges första gräddost, hur man tillverkar ost, hitta piffiga recept och ny inspiration på Boxholms Ost.

Vi kan hjälpa dig också!

Behöver du en ny hemsida eller hjälp med digitala utmaningar? Är du osäker på digitala strategier, vill att någon sköter dina sociala medier, skapar innehåll åt dig eller är nyfiken på hur du ska dra igång din hemsida eller webbshop? Då ska du höra av dig till oss på Kreativ Kraft.

Vi finns på Sankt Korsgatan 13 mitt i Linköping, och vi har gott kaffe. Tillsammans hittar vi en lösning för dina behov.

Så tar vi en fika tillsammans!