Boxholm Ost - Kreativ Kraft - Kommunikationsbyrå i Linköping

Boxholm Ost

Boxholm Osts kräftkampanj 2014 ville nå ut till en yngre målgrupp. Kampanjen visades mest på digitala plattformar för att nå ut till publiken mellan 30-40 år. Målet med kräftkampanjen var att få kunderna att välja Boxholms ost till sin kräftskiva.

Genom att anordna en tävling ville vi öka antalet besökare på sociala medier. I tävlingen uppmanades kunderna att ta bilder på sin kräftskiva och tagga #boxholmsost. Osten var hela tiden i fokus under kampanjen och visades i olika sammanhang med kräftorna för att visa att det är en självklar kombination. Kampanjen visades även i butikerna med vippor och hyllkantslister som hängde vid Boxholms osthylla.


Boxholms Ost har funnits sedan 1800-talet och gör några av Sveriges bästa och godaste ostar! Läs mer om Boxholms Ost.
more is more